Logo nedir? Lügat anlamı olarak köken karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan can yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını meydana getirecek can yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkırmızıışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin ekseriya logoları bölümü temsil eder. Ancak birden şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, palas anlaşılır, yazıırlanması palas, muhtemel olduğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine usturuplu olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu malumat çok önemlidir.